Hindenburg felaketi nedir?
Eğer “ah, insanlık” ifadesini
duyduysanız, belki de bilmeden Hindenburg felaketini duydunuz. Havacılığın
henüz emekleme döneminde olduğu bir dönemde, Alman şirketi Luftschiffbau
Zeppelin , gökyüzünü seyretmek için gelmiş geçmiş en büyük zeplini yarattı.
LZ129 Hindenburg şaşırtıcı 803,8 ayak (245 metre) uzunluğunda ve çevresel
olarak 135.1 feet (41 metre), okyanus-kabaca boyutu oldu Titanik. Seo
uzmanı İlk hizmet yılındaki birçok başarılı geziyi tamamladı ve ilk
ticari transatlantik zeplin oldu, ancak New Jersey'deki Lakehurst'taki bir
Naval hava üssünde yağmurlu bir gecede, zalim muhteşem ve ateşli bir sona
ulaştı.
Hindenburg'un 3 Mayıs 1936
Pazartesi akşamı başlayan üç günlük transatlantik geçişi olaysızdı ama
yolculuğun köpeği gibi görünüyordu. Seo hizmeti
Gece yarısında, zeplin Kuzey Denizi üzerindeki ilk fırtınasıyla karşılaştı ve
önceleri, fırtınaların üzerinden uçmak için 800 ila 1.000 fit (244-305 metre)
ila 2,100 feet (640 metre) arasındaki normal seyir irtifasından yükseldi.
İngilizce Kanalı takip etti. Salı günü öğleden sonra, Hindenburg'un İrlanda'nın
güneybatısından geçerken normal bir seyir irtifasını sürdürdüğünü, ancak yine
de Atlantik'e doğru giden güçlü rüzgarlarla karşılaştığını gördü. Çarşamba
günü, Newfoundland, Kanada'nın 808 mil (1.300 km) 'inde yelken açtığında,
yeterince geçmedi. Bildirildiğine göre, Kaptan Lehman, o akşamki salonda onun
akordeonlarını yolcular için oynayarak biraz zaman geçirdi.
ilan
Ertesi gün, 6 Mayıs 1936,
yaklaşık saat 23: 00'te Doğu Standart Saati'nde, Hindenburg'un büyük gölgesi,
kenti görkemli bir şekilde kuşattığı New York Şehri'ne kaymıştı. Uluslararası
yolcular Empire State Binası'nın görüşlerine maruz kaldı, Özgürlük Heykeli,
Harlem, Bronx ve Pittsburgh Korsanları ile Ebbets alanındaki Brooklyn Dodgers
arasındaki bir beyzbol oyunu. Zeplin saat 16: 00'da iniş yapma seçeneği olsa
da, bölgedeki şimşek fırtınası, Komutan Pruss'un Doğu deniz kıyısına doğal bir
sürüş yapmayı tercih etmesine neden oldu. Umulduğu gibi gökyüzü temizlendi ve
saat 19: 00'da güçlü Hindenburg, New Jersey'deki Lakehurst'taki Donanma hava
üssüne yaklaştı. Haber değeri olayı için gazetecilerin, muhabirlerin ve iyi
dileklerin bir kalabalığı vardı.
Sandal yayı bağlama halatı,
tıpkı şahitlerin kuyruk yüzgecinin önünde mavi bir yay gördükleri ve büyük bir
ateşli patlamanın izlediği gibi, saat 7: 23'te 260 metre (79 metre) aşağıda
yere düştü. Alevler, Hindenburg'un tüm arka tarafını yuttu ve zeplin, ilk önce
kıçtan düşmeye başladı. Kıçtan aşağıya doğru havaya uçurulduğunda, ateşin burnu
havaya uçtuğunda, içerideki hidrojen tarafından ateşlenen geminin cildi boyunca
ateş vurdu .
Aşağıdaki yer ekipleri,
gökyüzünü yukarıda yutmuş devasa ateşli gemiyle hayatları için koştular. Birçok
yolcu ve mürettebat kırılmış pencerelerden hayatlarına çılgınca sıçradı,
bazıları inanılmaz felaketlerin ortaya çıkmasıyla birlikte ipleri koparmaya
çalıştı. Devasa gemi, ateşli bir yığına yığılmamıştı, zira kara ekipleri,
gemiyi yere sürükleyen yolcuların kaçmasına yardım etmek için yükselen duman ve
alevlere geri döndüler. Diğerleri mucizevi bir şekilde kurtulduktan kaçarken,
çoğu kişi enkazdan çekildi. Tüm felaket sadece 32 saniyede gerçekleşti .
Hindenburg felaketinin haber
bültenleri ve Chicago muhabiri Herbert Morrison'dan canlı bir radyo yayını var.
Morrison'un felaketi görmesi için yüreğindeki yıkım sözlerinde yankılanıyordu.
Arşivlenmiş raporu arasında, “Ah, insanlık!” Ün ünlü ünlüsü var. 61 mürettebat
ve 36 yolcudan 22 mürettebat üyesi, 13 yolcu ve 1 yer ekibi üyesi öldü. Gemide
iki köpek de öldü.
Resmi bir bulguya rastlanmasa
da, Hindenburg felaketinin neden olduğuyla ilgili birçok teori var. Tercih
edilen teoriler arasında, felaketi ateşleyen hava gemisinin yanıcı cildinde
elektrik yükü birikmesini önleyen “statik elektrik teorisi” yer alır, ancak bu
teori de sorgulanmıştır.
Hugo Eckener'ın I. Dünya
Savaşı'ndan sonra Luftschiffbau Zeppelin'i devraldığını söylemek ilginç
olabilir . Eckener, Nazi partisi olarak bilinen Almanya'daki büyüyen Ulusal
Sosyalist Parti ile güçsüz ama barışçıl bir adamdı. Adolph Hitler'in
küçümsemesi iyi biliniyordu. Yine de, o zamandan beri Hindenburg'un inşa
edilmesini sağlamak için o zamanki hırsız partisinden büyük miktarda para kabul
etmek zorunda kaldı. Bundan dolayı, yatırımcılarının talebi ile kuyruğundaki
Nazi Kurumsal seo
swastikaslarını taşıyordu.
Hindenburg'un hareket ettiği
sırada, Üçüncü Reich henüz dünyaya damgasını vurmamıştı ve gemiyi propaganda
broşürlerini düşürmek ve partiyi tanıtmak için kullanmıştı. Eckener'in
zaferinin ulusları birleştirmek ve barışı teşvik etmek, felaketi daha da trajik
hale getirmek için kullanılacağına dair umudu vardı. Hindenburg'un ölümü,
ticari uçuş için kısa ömürlü hava gemilerinin popülaritesine son verdi.
Zeppelin şirketi bugün Zeppelin Luftschifftechnik GmbH olarak devam etse de ,
uçak gemileri çok daha küçüktür, zevk sürmek, reklam yapmak, hava platformundan
canlı yayın yapmak ve diğer gözlemsel görevler için tasarlanmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder